… ali kako se lahko promocijske akcije veleblagovnic sprevržejo v cinične odraze družbe
Prispevek kritično vrednoti prodajne akcije ekološko spornih izdelkov in opozarja, kako se z oglaševanjem vpliva na potrošnike.
Saša Babič
Barve so ena prvih lastnosti, ki jih opazimo v okolici. Povezujemo jih tako s prostorom, kot časom, njihov pomen pa je pogosto poln simbolnega in čustvenega naboja. Jesen povezujemo s pastelnimi, toplimi barvami, barvami suhega listja (tisti iz kotlin pa še z barvami prvih jesenskih meglenih juter).
Prav takšne asociacije promocijske službe pogosto izkoriščajo, da bi nam približali izdelek ali prodajno akcijo, ki je pogosto tematsko določena s posamezno dejavnostjo ali prazniki. Neredko pa se slogan prodajne akcije sprevrže v svojo cinično zrcalno podobo: vse barve jeseni so postale pisane barve nagrobnih sveč, od katerih je le rdeča medli približek toplini jesenskih barv. In vse barve jeseni predstavlja zdaj izdelek, ki je ekološko eden najspornejših, saj plastike, ki ovija vosek, ni mogoče reciklirati. “Vse barve jeseni” so torej skomercializirani izdelki, ki postanejo predolgo trajajoči odpadek.
Ob tem pa se postavlja vprašanje: ali slogan “vse barve jeseni” ob ponudbi raznih nagrobnih sveč tudi obljublja trend jesenskih slovesov in (pre)pogostih obiskov pokopališč (sploh ob upoštevanju grožnje covida-19)?
* Prikazna fotografija: Martin Artnik, 26. 9. 2020.